sobota, 5 stycznia 2013

Najlepsze paszteciki z mięsem

Nigdy nie przepadałam za pasztecikami z mięsem, wolałam te z kapustą i grzybami. Powodem był farsz. Jednak w tym roku postanowiłam wypróbować przepis mojego przyszłego teścia i był to strzał w dziesiątkę. Smakują bardzo delikatnie, idealnie pasują z czerwonym barszczykiem. Są to moje pierwsze paszteciki, ale raczej nie będę szukała przepisów na inne.




 Składniki:
  • 500g mięsa (ja używam karkówki)
  • 3 marchewki
  • 0,5 pietruszki
  • 500g mąki
  • 125g margaryny
  • 4 żółtka
  • 2 jaja
  • 50g droższy
  • 250ml kwaśnej śmietany
  • ziele angielskie
  • liście laurowe
 Sposób przygotowania:

Mięso należy pokroić w kostkę i podsmażyć na rozgrzanym oleju przez około 2-3 minuty. Następnie dusimy je w 0,5 szklanki wody wraz z marchewką i pietruszką pokrojoną w talarki oraz z zielem angielskim i liśćmi laurowymi przez około 90minut. Po tym czasie należy mięso i warzywa zmielić. Dodajemy jajka i przyprawiamy pieprzem i solą. Dokładnie mieszamy.

Żółtka ucieramy (drewnianą gałką w misce) z 1 łyżeczką cukru i śmietaną. Dodajemy mąkę i rozpuszczoną margarynę. Na końcu dodajemy rozczyn z drożdży (w rondelku podgrzewamy 2 łyżki mleko, dorzucamy drożdże i łyżeczkę cukru, na koniec dodajemy łyżeczkę mąki). Wszystko razem ugniatamy. Ciasto wałkujemy i kroimy na szerokie paski ok. 8cm. Na środek paska łyżeczką nakładamy farsz. Zawijamy pasek i zlepiamy brzeg. Brzeg można posmarować białkiem by się lepiej trzymał. Kroimi na małe kawałki (3-5cm). Kładziemy na blachę i pieczemy 0,5h w 180-200 stopniach.
 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz